
Gra Czarne Czy Białe (seria SYMULTANICZNE I SEKWENCYJNE STRATEGIE UCZENIA SIĘ) przeznaczona jest dla dzieci:
- zagrożonych dysleksją i dyslektycznych
- z trudnościami w nauce języka polskiego i obcego
- z zaburzeniami rozwojowymi, w tym autystycznych, z zespołem Aspergera, alalią, afazją dziecięcą
- także dla dzieci zdrowych, którym rodzice i opiekunowie chcą pomóc w usprawnieniu systemu językowego
Zadania zawarte w grze rozwijają pamięć, analizę i syntezę wzrokową, uczą logicznego myślenia, naśladowania, kontynuowania i uzupełniania sekwencji, uczą analizowania wzoru od strony lewej do prawej, linijka w linijkę, zgodnie z kierunkiem czytania.
I. Sekwencje
- Naśladowanie sekwencji: Dzieci mają za zadanie układać klocki pod paskiem od lewej do prawej strony.
- Kontynuowanie sekwencji: Dzieci mają za zadanie powtórzyć sekwencję układając klocki na pasku.
- Uzupełnianie sekwencji: Dzieci mają za zadanie położyć na pasku brakujący klocek (klocki).
II. Analiza i synteza wzrokowa
- Dzieci mają za zadanie ułożyć klocki według podanego wzoru w książeczce, analizując wzór od lewej do prawej strony, linijka w linijkę.
Powyższe ćwiczenia są przydatne w terapii neurobiologicznej, stymulacji ogólnorozwojowej, terapii logopedycznej, reedukacyjnej.
Zabawy można wykorzystać w codziennej pracy edukacyjnej w domu, przedszkolu i szkole.
Zestaw zawiera:
- 16 dwustronnych elementów tekturowych
- 55 pasków wzorcowych
- książeczka, 45 stron laminowanych ze wzorami
- instrukcja ćwiczeń
- pudełko tekturowe
Autor: Agnieszka Bala
Wydanie I
Kraków 2012